Czym jest kontrola zarządcza?
Jest to narzędzie zarządzania wykorzystywane do zapewnienia wystarczającej pewności, że cele zarządzania są osiągane". Menedżerowie są odpowiedzialni za stworzenie skutecznego środowiska kontroli w swoich organizacjach.
Mechanizmy sterowania są to są to mechanizmy, zasady i procedury wdrożone przez organizację w celu utrzymania integralności informacji finansowych i księgowych, promowania i jasności odpowiedzialności decyzyjnej, oraz w celu zapobiegania oszustwom. Dotyczy ona również (współdzielonych) zasobów, czasu i zakresu prac, dostępności pracowników i ryzyka działalności operacyjnej, procesowej i projektowej
Dla kogo jest to szkolenie?
- Dla każdej roli w każdej organizacji odpowiedzialnej decyzyjnie i / lub wykonawczo za monitorowanie i kontrolę przedsięwzięć i procesów na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym.
- Dla każdej struktury organizacyjnej odpowiedzianej wykonawczo za dostarczanie informacji zarządczych na poziomy decyzyjne.
- Dla każdej roli zarówno indywidualnej, jak i zespołowej odpowiedzialnej decyzyjnie i / lub wykonawczo za opracowanie mechanizmów sterowania, wraz ze wsparciem eksperckim analiz i decyzji w zakresie skuteczności działania tych mechanizmów.
Tak więc uczestnikiem może być między innymi: każdy członek zarządu, szef portfela, dyrektor programu, kierownik projektu, kierownik zespołu, menedżer ryzyka, menedżer korzyści, rola odpowiedzialna za procesy zmian w organizacji, inżynier kontraktu, właściciel / członek zarządu start up, każdy szczebel zarządzania w NGO, właściciel / menedżer mikro, małego, średniego przedsiębiorstwa, osoba chcąca zbudować swój biznes, kadra zarządzająca funduszem inwestycyjnym. Szukamy osób posiadających podstawowe doświadczenie w zarządzaniu strategicznym, taktycznym i operacyjnym, podstawowe doświadczenie w zarządzaniu przedsięwzięciami, rozumienie podstaw zarządzania ryzykiem, rozumienie uwarunkowań pracy zespołowej, komunikacji i zarządzania zmianą.
Wymagany licencjat lub inne, wyższe / równoważne.
Korzyści dla uczestnika
- bezpieczeństwo podejmowania decyzji w oparciu o wiarygodne informacje, które docierają do nas na czas.
- zestaw narzędzi i technik wspierający podjęcie efektywnej decyzji, czyli takiej, która jest zarówno racjonalna, odpowiedzialna i optymalna w danym momencie, lecz również jest wdrażalna, a zmiany z niej wynikające mogą być akceptowalne przez tych interesariuszy, których one dotykają.
- łatwość poruszania się po całości procesów kontroli zarządczej i mechanizmów sterowania w całym cyklu życia danego przedsięwzięcia, włącznie z fazą przed realizacyjną.
- instrukcje „krok po kroku”, jak działać i jak mitygować zagrożenia oraz wzmacniać materializację szans poprzez wykorzystywanie siły długoletniego doświadczenia standardów powodującej, że nawet przeciętne zespoły będą osiągać zakładane cele i realizować oczekiwane korzyści.
- ochrona przed popełnianiem krytycznych błędów poprzez korzystanie z doświadczeń wynikających z najlepszych praktyk, leżących u podstaw tworzenia każdego standardu.
- Brak konieczności zapoznawania się z tysiącami stron materiałów oraz oszczędność czasu w decydowaniu: co mam użyć, dlaczego akurat to, jak to mam zaplanować i wdrożyć, skąd mam wiedzieć, czy dobrze wybrałam / wybrałem.
Korzyści dla organizacji
Wzrost efektywności zarządzania – zwiększenie zdolności do mierzenia realizacji vis a vis wcześniej zakładanych celów.
Korzystna zmiana kulturowa dokonywania poprzez budowanie „rozproszonego przywództwa” – menedżerowie niższego szczebla widzą i wiedzą, że są istotnie angażowani i odpowiedzialni za całą organizację. Menedżerowie, mając kontrolę w swoich rękach, wiedzą jednocześnie, czy i jak delegacja uprawnień jest wykorzystywana.
Klucz do skutecznej koordynacji skomplikowanych i obarczonych ponadprzeciętnym ryzykiem przedsięwzięć.
Skuteczne podejście pozwalające na eliminację złych przedsięwzięć już w fazie przedrealizacyjnej.